Ik heb altijd problemen gehad met "gewone" shampoos en conditioners. Op een bepaald moment was de jeuk aan mijn hoofdhuid zó erg, dat ik zelfs een tijdje ben gestopt met het gebruik van shampoo en geprobeerd heb om "no-poo" te gaan. In goed nederlands: geen shampoo, alleen je haar wassen met water. Dit was geen succes (no comment ;)! Maar wat ik wel aan deze "no-poo" routine heb overgehouden, is het gebruik van azijn als conditioner voor je haren. Dit was namelijk wél een succes :) Mijn haar werd er zacht en glanzend van, én ... zonder klitten.
Welkom op SimpelMens! Mijn blog gaat over consuminderen, zelfvoorzienend leven en terug naar de basis – zonder comfort te verliezen. Hier deel ik DIY-recepten en ideeën voor huis, tuin en keuken. Sinds mijn emigratie naar Castellón (Spanje) in 2003 begon ik met zelf maken wat ik miste uit Nederland, en ontdekte ik hoeveel plezier en vrijheid eenvoud kan geven.
Posts tonen met het label persoonlijke verzorging. Alle posts tonen
Posts tonen met het label persoonlijke verzorging. Alle posts tonen
Zelf gezichtscrème maken (met aloë vera)
Na veel uitproberen eindelijk gelukt om een gezichtscrème te maken waar ik blij van word. Graag deel ik met jullie het recept...
Zelf simpel lippenbalsem maken
Zomer of winter, ik gebruik bijna altijd lippenbalsem. En wat nou mooier dan een simpel recept om lippenbalsem zelf te maken, met maar 2 (!) ingredienten? Van goudsbloemolie en bijenwas maak je een lippenbalsem die perfect werkt. Ook kun je het gebruiken voor schrale plekjes op de huid, brandwonden en huidkloofjes.
Abonneren op:
Posts (Atom)

