Ik heb altijd stukjes afgesneden ui, citroen, stukken kaas of schaaltjes met restjes eten in de koelkast liggen die ik afdek met huishoudfolie. Voor dit soort dingen heb ik een tijd geleden siliconen afdek deksels gekocht die helaas snel stuk gingen en ook niet echt ideaal hiervoor waren (want: te groot, te klein of bleven niet goed dicht). Zwaar teleurgesteld, want ik dacht dat ik eindelijk van dat geklier met huishoudfolie af was! Nu heb ik gelukkig een alternatief ZELF gemaakt wat wél goed werkt :)
Welkom op SimpelMens! Mijn blog gaat over consuminderen, zelfvoorzienend leven en terug naar de basis – zonder comfort te verliezen. Hier deel ik DIY-recepten en ideeën voor huis, tuin en keuken. Sinds mijn emigratie naar Castellón (Spanje) in 2003 begon ik met zelf maken wat ik miste uit Nederland, en ontdekte ik hoeveel plezier en vrijheid eenvoud kan geven.
Posts tonen met het label huishoudelijk. Alle posts tonen
Posts tonen met het label huishoudelijk. Alle posts tonen
Zelf raamfolie maken
De gordijnen in mijn keuken worden altijd vies van spetters van de gootsteen, omdat het raam nét boven de gootsteen zit. Ik zocht naar een andere manier om de ramen toch te voorzien van iets wat inkijk zou beperken zonder vies te worden. Pinterest gaf mij inspiratie om oude vitrage te gebruiken als raamfolie. Hoe dat in z´n werk ging en wat het resultaat was, lees je in mijn post van deze week.
Zelf een kaars maken van restjes kaarsvet
Heerlijk om ´s avonds het huis gezellig te maken door een paar kaarsen aan te steken. Je kunt deze zelf maken van opgespaarde restjes kaarsvet op een heel eenvoudige manier. Wil je dat ook proberen? Lees dan verder...
Zelf zeep maken met gebruikte olijfolie
Hier in Spanje heb ik ontdekt dat je zeep kunt maken van .... olie! Ik was zeer verbaasd toen ik hier een keer over een marktje liep en daar hele mooie, witte zeep zag liggen in een kraampje. Toen ik vroeg wat voor een zeep het was, bleek dat het zeep was om kleren te wassen en dat het gemaakt was van gebruikte olijfolie. Ja, echt waar! Wordt al eeuwen gedaan hier in Spanje, en ik had er nog nooit van gehoord :)
Abonneren op:
Posts (Atom)





