Zelf een verjaardagskalender maken

Sinds ik in Spanje woon, lijkt het wel alsof mijn familie verdriedubbeld is (misschien is dat ook wel zo ;). Dat wil zeggen dat ik ineens ook 3x zoveel verjaardagen heb te onthouden. En daar komen ook nog eens de "dia de santo" bij, die hier in Spanje ook als verjaardagen worden gezien. Om dat allemaal te onthouden (ja, ik word ook een dagje ouder), heb ik een handige verjaardagskalender gemaakt!



Een gratis verjaardagskalender printen

Op internet kun je verschillende verjaardagskalenders kant-en-klaar gratis downloaden. Ik heb hele mooie gevonden (zie * onderaan dit artikel). Aangezien ik het simpel wou houden, heb ik uiteindelijk gekozen voor een gewone template in word. Het voordeel van een word template (ipv de pdf files die je gratis kunt downloaden) is dat je deze nog kunt aanpassen (kleuren etc.) en je eigen plaatjes of foto´s kunt toevoegen.

 



Op de verjaardagskalender, staan 2 maanden per pagina. Je moet dus nog even de pagina´s door midden knippen/snijden om een mooie verjaardagskalender te krijgen. In de open ruimte onder de naam van de maand heb ik, uit oude tijdschriften, feestelijke plaatjes geknipt en opgeplakt.


 

Nu nog een paar gaatjes erin maken om een touwtje doorheen te doen en klaar is de kalender! Zo vergeet ik nooit meer een verjaardag :)



*Bronnen voor gratis te downloaden verjaardagskalenders: