Zelf opbergbox op wieltjes maken

Toen ik de kamer van mijn zoontje aan het veranderen was, kwam ik opeens op een (al zeg ik het zelf!) heel leuk idee: een opbergbox op wieltjes, om eindelijk al die rondslingerende stripboeken in op te bergen. Groot succes: alle buurtkinderen hebben (al dan niet onder lichte "dwang" van mijn zoontje ;) de kist op wieltjes mogen bewonderen! Met een wijnkistje, een likje verf en wieltjes, klus je het zó zelf voor elkaar.


Opbergbox op wielen voor onder het bed


Ik was twee kastjes aan het verwijderen in de kamer van mijn zoontje om meer ruimte te maken. Eén van de kastjes was een geschilderd wijnkistje dat al goede dienst had gedaan als wandkastje. Op de foto zie je het kastje aan de linkerkant hangen. De deksel van het wijnkistje is het schilderijtje eronder (dubbel gerecycled :)



Het kastje was al geschilderd en er zaten zelfs al handvaten aan. Perfect om er een opbergbox van te maken dat onder het bed geschoven kan worden. In de kelder had ik ook nog 4 wieltjes liggen, die ik ooit voor een koffietafel had gebruikt.



Eénmaal het kastje van de muur afgehaald, heb ik de vier wieltjes aan de vier hoeken geschroefd en klaar was Simpelmens! Daarna kwam het leukste: alle stripboeken van zoonlief in de opbergbox gelegd en hup --- onder het bed geschoven. Toen mijn zoontje ´s avonds op zoek ging naar de stripboeken werd onder veel oh- en ah-geroep de opbergbox mét de stripboeken onder het bed gevonden. Superleuk natuurlijk, vooral die wieltjes: "zoeffff" ... onder het bed verborgen en "zoefff" ... weer tevoorschijn! Zo wil iedereen wel opruimen, toch?


Mocht je nu geen wijnkistje voorhanden hebben dan kun je bijvoorbeeld een oude lade gebruiken of een houten fruitkistje. Wel even kijken of het qua hoogte onder het bed past (mét de wieltjes eraan!).